Kako funkcioniše prodaja preko internet prodavnice?
Da bi smo prodavali preko internet prodavnice ubacili smo proizvode sa cenama Asortiman. Dakle proces prodaje preko interneta je sledeći:
1.Naručivanje
• Kupac pregleda proizvode na internet prodavnici i dodaje željene proizvode u korpu jednim klikom miša na taster "dodaj u korpu".
• Kada je kupac dodao u korpu sve proizvode koje želi poručiti, klikom na taster "Idi na kasu" bira način plaćanja i adresu isporuke i zaključuje narudžbu.
• neposredno po zaključivanju narudžbe, internet prodavnica šalje automatsku email poruku kupcu i prodavcu da je kreirana nova narudžba i sadrži informacije ko je naručilac, šta je naručio, kako želi da plati proizvode, gde treba da se isporuči naručeni paket.
2.Obrada narudžbe
• Prodavac se prijavljuje u administraciju i pregleda nove narudžbe koje poseduju sve informacije o naručiocu, mestu isporuke, načinu plaćanja i naručenim proizvodima.
• Prodavac pakuje naručene proizvode i šalje ih na naznačenu adresu isporuke (ako je kupac izabrao uplatu na račun za način plaćanja, prodavac čeka potvrdu da je uplata legla na račun pre nego što pošalje paket, a ako je kupac izabrao način plaćanja uplatu pouzećem, poželjno je da prodavac kontaktira kupca telefonom radi potvrde, te onda šalje paket) i menja status narudžbe iz "Nova narudžba" u neki od statusa: "U obradi" ili "Poslato".
• Ako je kupac izabrao način plaćanja pouzećem, kurirska služba donosi prodavcu naplaćeni iznos prilikom isporuke
• prodavac menja status narudžbe u "Naplaćeno".
Kako se vrši isporuka?
Isporuka naručenih proizvoda se organizuje preko jedne ili više kurirskih službi kao što su: City Express, Post Express, AKS, Overnight Express, Daily Express, DHL.
Naplata naručenih proizvoda se vrši:
• plaćanjem pozećem (Nakon izvršene narudžbe roba se šalje kurirskom službom na adresu isporuke. Kurirska služba vrši naplatu prilikom predaje)
Šta se dešava ako kupac odbije da plati paket?
U tom slučaju kurirska služba vraća paket, a troškove kurirske službe snosimo mi. Da bi se izbegle ovakve situacije, vrši se provera kupca telefonskim pozivom pre nego što se pošalje paket.